Wij respecteren uw privacy! Voor een goede werking van de website Audiocare.nl maken wij gebruik van cookies!

Vragen

1.Vragen over het bestellen!

Antwoorden over uw bestelling

  • Hoe kan ik een omruilmodule e/o reparatie bestellen?

    • Als u een module wilt bestellen dan kunt u het juiste type opzoeken welke u heeft, dat geldt voor zowel reparatie als voor de ruilmodules. Registreer uzelf, bestel uw gewenste module of reparatie in de shop, reken deze af, na het afrekenen wordt de factuur aangemaakt. De aangegeven en getoonde prijzen bij modules e/o reparaties zijn inclusief verzendkosten voor het retourneren van uw bestelling. Er komen dus geen extra verzendkosten bij.

    • Maak uw pakket gereed voor verzending

    • Print de factuur uit en voeg deze bij uw reparatie of ruilmodule, handgeschreven ordernummer / factuurnummer is ook geen probleem. 

    • Zorg voor een goede omdoos (zeker 5 a 10 cm groter van alle kanten gezien) en fatsoenlijk opvulmateriaal

    • Meldt uw zending aan bij een postkantoor, bijvoorbeeld PostNL, kosten 6.95 tot 10 Kg

  • Wat is correct en veilig versturen?

    Er worden dagelijks vele pakketten verstuurd en dat gaat altijd goed, tot dat....Wanneer er schade ontstaat tijdens transport dan is deze vaak te wijten door het gebruik van te kleine dozen, de hoeken kunnen beschadigen en de inhoud kan krom e/o bekrast geraken door een val. Houdt u ook rekening dat een schade niet in behandeling wordt genomen door de vervoerder als het formaat doos te klein is ten opzichte van de inhoud wat u heeft verpakt, alle dozen worden altijd vanaf de buitenkant gefotografeerd door uw vervoerder en door ons bij binnenkomst.
    TIP: Uw vervoerder zal bij schade wanneer de omdoos onvoldoende in omvang is t.o.v de inhoud de schade niet in behandeling nemen.
       

  • Kwalitatief goede en ruime omdoos?

    Neem uw verantwoording bij het versturen en laat niets aan het toeval over!!! Het formaat omdoos dient ca. 5 á 10 cm groter te zijn gezien vanaf alle kanten t.o.v. de inhoud die u naar ons gaat versturen. Indien mogelijk gebruik de originele omdoos!
    Wij zijn een reparatiebedrijf en geen dozencentrale, wij willen dezelfde omdoos tevens gebruiken voor het retourneren van uw opdracht, hierop is ook de aanschafprijs gebaseerd. Bij constatering van een slecht verzorgd pakket: Kosten voor een nieuwe omdoos op maat en de extra tijd die wij ervoor nodig hebben bedragen 12.- euro, als u een te kleine e/o slechte kwaliteit omdoos gebruikt, zullen wij voordat wij het pakket retourneren, deze kosten eerst in rekening brengen. U zult begrijpen dat wij ons willen indekken voor schade welke kan ontstaan tijdens het retourneren van uw pakket. Voor de duidelijkheid; wij versturen uw pakket altijd verzekerd retour, voor mocht er onverhoopt toch iets mis gaan!

  • Kan ik een ruilmodule zelf komen langsbrengen?

    Als u langs wilt komen voor specifiek een omruilactie van een ruilmodule, neemt u dan eerst telefonisch contact op met 0534771122 tijdens onze reguliere openingstijden om een afspraak te maken! (Voorraad controle) Zonder afspraak kan het zijn dat u onverrichte zaken weer naar huis gaat. 

  • Reparatie op zondagmiddag aanbieden/afhalen?

    Wanneer u niet per post wilt versturen, tijdproblemen doordeweekse dagen........
    Dan behoort dit tot de mogelijkheden, op zondagmiddag tussen 13:00 en 15:00 uur en alleen op afspraak kan dit plaatsvinden. Let wel; geen afspraak voor het genoemde tijdstip, normaal gesloten! Maak uw afspraak telefonisch tijdens onze reguliere openingstijden!  

  • Kan ik vanuit België gebruik maken van de geboden service?

    Wanneer u in België woonachtig bent dan kunt u ook gebruik maken van onze service! U betaald hetzelfde als in Nederland onder dezelfde condities.  

  • Wat zijn onze reguliere openingstijden?

    Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00 uur
    Zaterdag 10:00 - 15:00 uur
    Zondag en 's maandags gesloten
    Contact: 053-4771122
    Als er tijdens onze reguliere openingstijden telefonisch niet wordt opgenomen zijn wij telefonisch in gesprek. Onze wisselgesprekfunctie voor meerdere lijnen is uitgeschakeld zodat u niet in een ongewilde wachtrij terechtkomt. Wij zien uw gemiste oproep en zullen u altijd per direct indien mogelijk terugbellen. Als u contact opneemt zonder nummerweergave (geblokkeerde zichtbaarheid van uw nummer) kunnen wij u niet terugbellen, probeert u het dan 15 minuten later dan nog eens.

  • Retourtijd reparatie of omruilmodule?

    Dit duurt gemiddeld 2 tot 3 werkdagen, dan heeft u uw reparatie of omruilmodule goed werkend weer thuis.

  • Overige vragen?

    Heeft u verder nog vragen deze vindt u mogelijk bij de algemene FAQs klik hier!

2.Alle over ruilmodules & Repairs

Alles over ruilmodules/reparaties

  • Wat is een ruilmodule?

    • Wij denken dat u het systeem wel kent uit de autobranche, wanneer u bijvoorbeeld een defecte startmotor of dynamo heeft. Bij uw dealer heeft u vaak de mogelijkheid om een gereviseerde, -na inlevering van uw oude, of een nieuw exemplaar te kiezen. De gereviseerde is in perfect werkende staat, maar de prijs is vele malen lager. Zo werkt het ook bij onze ruilmodules. In dit geval is een ruilmodule specifiek deel van een apparaat. Dit specifieke deel, bijv. een voedingsgedeelte, wordt door ons aangeboden als vervanging maar dan een stuk voordeliger en natuurlijk met garantie. Deze betreffende ruilmodule(s) zijn compleet gereviseerd en in perfecte staat volgens de fabrieksspecificaties. Alle problemen zijn verholpen, -ook problemen die nog niet aan de orde zijn, maar wel bekend zijn, zijn op voorhand preventief verholpen. Alle ruilmodules hebben een duurtest doorstaan van enkele uren op 70% belasting en werken naar behoren.

  • Hoe gaat het in zijn werk?

    Wanneer u een defect apparaat heeft dan kunt u gebruik maken van onze ruilmodules of reparatie. U kunt de module -het type welke u heeft, -bestellen in de shop. Het bestellen en afrekenen is belangrijk omdat wij dan uw gegevens hebben en weten wat er uitgevoerd dient te worden, het retouradres is bekend en wij weten dat er iets naar ons onderweg is. Vanuit het systeem wordt u van iedere wisselende status per email op de hoogte gehouden. Wanneer u een apparaat zonder registratie en bestelling naar ons verstuurt, kunnen wij uw niet op de hoogte stellen omdat er verder niets van u bekend is, wij zullen het pakket derhalve niet in behandeling nemen. Bouw uw eigen module uit de kast en verpak deze goed. Informatie over het uitbouwen klik hier! Verpak uw uitgebouwde module altijd in een stevige en kwalitatief goede en ruime omdoos, welke van alle kanten gezien ± 4 a 5 cm groter dient te zijn dan de inhoud en gebruik voldoende opvulmateriaal, de doos dient ook weer te worden gebruikt voor het retourneren, -op deze wijze blijven beschadigingen tot een minimum beperkt. Vermeld altijd uw gegevens bij uw bestelling, bijvoorbeeld kopie factuur, deze ordergegevens verkrijgt u altijd nadat u uw bestelling heeft afgerond en betaald! Geen printer, geen punt; een handgeschreven briefje met uw gegevens en het ordernummer volstaat.
       

  • Kan ik een ruilmodule kopen?

    Hierop is het antwoord kort: Neen! Wij kopen modules in en verwerken deze tot ze weer werken zoals het hoort. U zult begrijpen wanneer wij de modules verkopen -er binnen de kortste keren deze betaalbare service niet meer kunnen verlenen.

  • No Disc, kan ik dit loopwerk los kopen?

    Helaas verkopen wij deze niet los, deze units zijn soms defect af fabriek (DOA genaamd). Doordat wij deze loopwerken altijd volledig testen na het inbouwen komen deze gebreken tijdig aan het licht. De marges zijn laag en zullen opgaan aan verzendkosten bij uitval van de unit. Dit is de reden waarom wij deze niet leveren in de losse verkoop!

  • Kan ik een ruilmodule zelf komen langsbrengen?

    Als u langs wilt komen voor specifiek een omruilactie van een ruilmodule, neemt u dan eerst telefonisch contact op met 0534771122 tijdens onze reguliere openingstijden om een afspraak te maken! (Voorraadcontrole) Zonder afspraak kan het zijn dat u onverrichte zaken weer naar huis gaat. 

  • Hoe weet ik of het product online op voorraad is?

    Als het voorradig is dan is het online te bestellen,  wanneer er geen voorraad is dan kan het niet besteld worden, de bestelbutton is dan niet aanwezig. 

  • Welke ruilmodules zijn er?

    Wij leveren diverse ruilmodules van Harman Kardon en Infinity en er zullen in de loop van de tijd verschillende types worden toegevoegd. 

  • Komen er nog verzendkosten bij een ruilmodule of reparatie?

    Er komen geen verzendkosten meer bij, de getoonde prijzen van de ruilmodule e/o reparaties zijn inclusief het retourneren. U dient wel de module op uw eigen kosten naar ons te versturen.

  • Garantie op ruilmodules en reparatie?

    Op onze ruilmodules en reparaties zit standaard een wettelijke garantieperiode van 3 maanden, wij maken er bedrijfsmatig 6 maanden van.

  • Wanneer kan ik de ruilmodule verwachten?

    De ruilmodule wordt pas verstuurt wanneer wij de opgestuurde module van u hebben ontvangen. Verzoeken om de module alvast te versturen om zo tijd te besparen zit er helaas niet in!

  • Kan ik mijn eigen module laten repareren i.p.v. een ruilmodule?

    U kunt uw eigen module ook laten repareren in plaats van te kiezen voor een ruilmodule, hier vindt u de reparatiemogelijkheden voor uw eigen apparaat of module.

  • Retourtijd ruilmodule e/o reparatie?

    Dit duurt gemiddeld 2 á 3 werkdagen, dan heeft u uw reparatie of omruilmodule weer thuis.

  • Verschil Reparatie / Ruilmodule?

    Het verschil van reparatie t.o.v. een ruilmodule is dat uw eigen module wordt gerepareerd, en de ruilmodule is reeds gerepareerd. De kosten van beide mogelijkheden zijn gelijk, dit omdat er exact hetzelfde aan onderdelen wordt vervangen!

  • Welke modules komen niet in aanmerking voor een ruilmodule?

    Modules afkomstig van: Hoogspanningsoverslag e/o inductie (Blikseminslag) waarmee zelf geëxperimenteerd is, defecte transformator (vaak door overbelasting of kortsluiting, mogelijke oorzaak; zekering continu blijven vervangen) Onvolledige modules | missende componenten. Dit zijn allemaal voorbeelden uit de praktijk welke in de loop van de jaren zijn aangeboden, helaas kunnen wij met dit soort gebreken de ruilmodules niet in stand houden. U zou deze wel voor reparatie kunnen aanbieden. Als uw apparaat er spontaan mee is gestopt dan hoeft u over het bovenstaande niet na te denken, U kunt gewoon gebruik maken van onze service.

  • Complete sub opsturen | Limiter verwijderen?

    Wanneer het een probleem wordt om de module uit te bouwen, -of u wilt dit zelf niet doen dan hebben wij voor u de oplossing om de gehele subwoofer naar ons te versturen of zelf te brengen. De bijkomende kosten voor het uit- en inbouwen zijn 15.95 voor alle types. Om gebruik te maken om de gehele subwoofer naar ons te versturen kunt "Complete SUB opsturen" selecteren, het geselecteerde is blauw, alles staat standaard op de basisinstelling,




    zoals op de linker foto-1 (links of op mobiel de bovenste) te zien is, na deze selectie (zie foto-2) komt er 15.95 bij de prijs op voor de extra werkzaamheden. Op foto 3 (meest rechts of op mobiel onderste foto) ziet u de meest uitgebreide mogelijkheid 124.95, dat is de complete sub opsturen en de limiter verwijderen. Limiter verwijderen! De limiter verwijderen is optioneel uitvoerbaar en is toe te voegen bij de modules waarbij het mogelijk is. Het meest wordt hiervan gebruik gemaakt door de audiofiele luisteraar. Het voordeel wat u creëert is dat het laag (Bass)dieper bij lager volume omdat het totale regelcircuit geen beïnvloeding meer heeft op de uitvoer hiervan, de beveiliging werkt hierdoor zonder enig probleem. Als u de limiter wilt laten verwijderen selecteert u bij uw bestelling deze optie "Limiter verwijderen" dit staat standaard op 0-, nu wordt het bedrag met 10.- euro incl. btw verhoogt. 

  • Limiter verwijderen wat houdt dat in?

    Het verwijderen van de limiter houdt in dat er geen regel-elektronica (controle) meer aan het analoge geluidsignaal hangt, met het resultaat dat de sub nog dieper gaat in het laag bij  een lage uitsturing. Deze aanpassing levert geen problemen op met de beveiliging, deze blijft intact.



Subwoofer reparatie

Voedingsreparatie

Accessoires