Audiocare.nl maakt gebruik van cookies, wilt u een goedwerkende website accepteer dan de cookies!

FAQ onderwerpen
Over Audiocare
1.Openingstijden

Geopend en telefonische bereikbaarheid:

Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00 uur
Zaterdag 10:00 - 15:00 uur
Zondag en 's maandags gesloten
Contact: 053-4771122

Als er tijdens onze reguliere openingstijden niet wordt opgenomen dan zijn wij in gesprek. Onze wisselgesprekfunctie is uitgeschakeld zodat u niet in een ongewilde wachtrij terechtkomt. Wij zien natuurlijk dat u gebeld heeft en zullen u altijd terugbellen. Als u contact opneemt zonder nummerweergave (geblokkeerde zichtbaarheid van uw nummer) kunnen wij u niet terugbellen.


2.Wie zijn wij en wat doen wij?

AudioCare.nl is een technische dienst en hebben ons de laatste jaren gespecialiseerd in het repareren van Harman / Kardon apparaten. Naast Harman / Kardon zijn wij ook geautoriseerd in het merk NAT. U kunt dus eigenlijk met deze twee merken Harman / Kardon & NAT bij ons terecht waar wij de service op deze apparatuur verlenen. Veel apparaten met bekende klachten zijn bij ons online per direct met een vaste prijs te bestellen, u weet dan direct of het voor u de moeite waard is.

3.AudioCare.nl en TV reparaties!

Regelmatig krijgen wij nog de vraag van klanten m.b.t. TV reparaties, wij zijn hiermee gestart in 1988.
AudioCare.nl is in 2009 definitief gestopt met TV reparaties, helaas zijn wij logistiek en qua werkplaatsinrichting niet meer op ingericht om dit voor u uit te voeren.

Wel kunt u contact opnemen met diverse merken welke hieronder zijn opgesomd voor de service op uw toestel, vraag altijd naar een geautoriseerd servicepunt om uw toestel voor reparatie aan te bieden:

LG

Homepage LG huishoudelijk https://www.lg.com/nl
Tel. klantenservice 0900 - 543 54 54
Homepage LG

tv & home entertainment

http://www.lg.com/nl
Tel. klantenservice 0900 - 543 54 54
Homepage Goldstar http://www.lg.com/nl
Tel. klantenservice 0900 - 543 54 54

Samsung

Homepage Samsung http://www.samsung.com/nl

Tel. support/garantie +31 (0)88 - 909 01 00
Support via mail https://www.samsung.com/nl/support

Onderdelen voor airco Panasonic

Fa. Ambrava b.v. te Apeldoorn
Tel. +31 (0)55 - 527 77 77
Fax +31 (0)55 - 527 77 70
Email info@samsung-klimaat.nl

Philips

Homepage Philips https://www.philips.nl
Tel. Philips handelsbelangen 0800 - 020 11 08
Tel. klantenservice 0900 - 202 11 77
Tel. dealer support Gibson (Philips bruingoed m.u.v. TV's) +31 (0)20 - 504 05 78
Online dealer support www.philips.com/dealersupport
Tel. consumenten support Gibson (Philips bruingoed m.u.v. TV's) 0900 - 908 01 19
Mail consumenten support www.philips.com/support
Tel. ZES Goes (geauthoriseerd voor Gibson) +31 (0)11 - 324 07 00
Mail ZES Goes service@zesgoes.nl
Tel. E-Care Duiven (geauthoriseerd voor Gibson) +31 (0)26 - 319 33 33
Mail E-Care Duiven info@e-care.eu
Homepage TPVision https://www.tpvision.com
Tel. +31 (0)20 - 504 69 31

Sony

Homepage Sony https://www.sony.nl
Tel. support +31 (0)20 - 658 18 88
Tel. verkoop +31 (0)20 - 346 95 24
Tel. gsm +31 (0)900 - 899 83 18
Tel. techn. support playstation +31 (0)20 - 709 50 25

Diensten
1.Schaderapport

Toestelschade bij brand-, water-, val-, stoot- of bliksemschade!

AudioCare SchadeafhandelingEen ongeluk zit in een klein hoekje, u kent het wel! AudioCare regelt voor u na onderzoek een officieel schaderapport digitaal online. Wanneer u schade heeft ondervonden aan uw apparatuur, dit kunnen schades zijn aan; tv's, audio-apparatuur, luidsprekers, keukenapparatuur, wasmaschines, drogers, computers, laptops, printers, (mobiele) ontvangst-apparatuur zoals mobieltjes etc, etc. Schadeverslagen worden op een vakkundige wijze voor u gemaakt, met verslag en foto's en natuurlijk de totaal omvattende schadekosten die zijn ontstaan. Alle informatie omtrent uw schade is privé online (niet door anderen zichtbaar), -inclusief fotomateriaal is in te zien, ook door uw verzekering! Wij nemen contact op met uw verzekerings tussenpersoon om zo de schade direct af te handelen. Heeft u schade ondervonden aan uw apparatuur, neemt u dan contact met ons op -wij zorgen voor een goede en snelle afwikkeling tussen u en uw verzekering.

Praktijkschade



Voorbeelden praktijkschade LCD TVHier ziet u een voorbeeld van een schade aan een LCD TV, hier is een flinke kras langs het scherm te zien. U kunt het zich misschien niet voorstellen, maar dit toestel stond in een gang waar een kind met een fiets met het pedaal langs het scherm is gelopen.

BetrokkenenHet was tijdens een verhuizing bij de buren, onze dochter pakte de fiets van het buurmeisje en toen was het mis. We hebben nog geprobeerd om het weg te poetsen maar dat heeft het nog erger gemaakt. We hebben onze verzekeringsagent gebeld en die heeft ons naar AudioCare verwezen voor een schaderapport. Prima afwikkeling!DianeBij AudioCare weten ze exact wat er in kaart moet worden gebracht bij schade, internationaal toegang tot databases waar zo'n beetje alle apparaten in zijn aangemeld. Hiermee spaart men een hoop tijd en kosten en kan er snel en vakkundig een schaderapport worden aangemaakt. De wijze hoe het rapport online word aangeboden, daar werd zelfs de verzekeraar nog blij van!Willem de Lange Assurantiën

NAT Repair Service
1.NAT-AUDIO Service Information 


Authorized NAT Repair Services Europe | Geautoriseerd NAT Reparatie Service


Manufacture NAT AUDIO design and produce High-End vacuum tube based preamplifiers, integrated  and power amplifiers.
The main features are triode configuration, short signal path and zero feedback.

AudioCare is your Authorized Service Point in Europe for NAT AUDIO products, and we will solve the problems for your NAT AUDIO.
If you have problems with your NAT device please contact us by e-mail, fill in the contact form and we will give you the information how to handle. Please click here to see our technical department location in Holland.

   

  • AudioCare Enschede Holland
  • +31(0)53 477 1122
  • Languages GER-ENG-DUTCH
  • support@audiocare.nl
  • No schematic support
    (confidentially by NAT)
  • Opening hours:
  • Tue.- Fri. 10:00 - 17:00
  • Saturday 10:00 - 15:00
  • Closed on Monday

Eén van onze werkplekken

One of our workplaces

This is one of our workplaces where some smaller devices such as CD players will be restored. For the big tough guys, we have a gauntrie on correct height where we standing perform the repairs.

NAT "Magma" Mono Block


NAT "Single" Dual Mono Block 


NAT "Transmitter" Mono Block

Uitbouwen
1.Uitbouwen Harman Kardon TS Subwoofer module!

U kunt vanaf heden (30-07-2017) ook de gehele subwoofer opsturenklik hier voor meer info!





Gevoelsmatig kunnen wij aanvoelen dat u hier niet op zit te wachten!

Een defecte subwoofer en nog even een hoop werk om de klus te klaren!
Audiocare deelt uw mening maar willen u op deze wijze een hoop tijd besparen.

Het uitbouwen lijkt veel werk maar is feitelijk binnen 10 minuten uitgevoerd.
Volg de hieronder aangegeven informatie, het uitbouwen van de module is in no-time uitgevoerd.
Alle types welke wij op de site hebben staan zitten allemaal zo'n beetje op dezelfde wijze in elkaar.


Schroeven buitenste rand verwijderen, bij deze 10 stuks! Zie de uitgedraaide schroeven!



Sub_aangepast_2.jpg

Speaker aan de onderkant uitnemen, 6 schroeven!

De luidspreker zit vast met 2 schuifklemmen op de speakerterminal,
deze eraf schuiven en de speaker uitnemen. Verder zit er nog 1 stekkerverbinding 
waar de stand-by led is aangesloten, deze connector kunt u uit elkaar trekken.

Sub_aangepast_3-0.jpg

Wanneer de module handmatig niet naar buiten komt is een dommekracht soms wenselijk!
De meest gemaakte fout is dat men met een schroevendraaier tussen de module en de kast gaat wrikken, hierdoor kan de kast en de module beschadigen. In de praktijk doen wij beroep op een "KRIK"! Tussen de module en de kast zit een plakstrip van bitumen (teerachtige substantie), welke enorme kleefkracht kan uitoefenen na jaren lang in de greep van een tiental schroeven te zijn geweest. De module is daarom moeilijk te verwijderen en biedt de krik de oplossing. U kunt ook gebruik maken van een haarföhn en de metalen kast waar het om gaat aan de buitenkant een aantal minuten (± 5 min. op 5 cm afstand en hoogste vermogenstand) verwarmen, wanneer de metalen behuizing ong. 40 graden is -zal de teerachtige bitumen zacht worden en de kleefkracht verminderen waardoor de module eruit kan worden gedrukt of getrokken.


Sub_aangepast_3.jpg

Plaats de krik altijd onder een hoek van de afdekkap en nooit in het midden van de afdekkap.
Het zichtbare gedeelte wat u in het ronde gat waar de speaker heeft gezeten ziet u de krik onder de afdekkap staan.
Wanneer de krik geplaatst is voer langzaam de kracht op totdat de module iets
omhoogkomt. Hierdoor komt de module zonder beschadiging vrij uit de behuizing (zie de foto hieronder)

Sub_aangepast_7.jpg

Op dit moment heeft de kleefkracht de strijd verloren, u kunt de module 
uit de behuizing nemen.

Sub_aangepast_5.jpg

Hier ziet u de uitgebouwde module inclusief de kunststof afdekplaat! Stuur de module
op deze wijze naar Audiocare, zo is de elektronica ook beschermd tijdens
het vervoer. PS, verwijder de afdekplaat niet om zelf even te kijken, -hieronder zitten hele korte 
verbindingkabels naar de elektronica. Als u de afdekkap verwijderd bestaat
de kans dat u deze verbindingen afbreekt en onnodige schade toebrengt.

Ondervindt u toch nog problemen met het uitbouwen neemt u dan contact op:

Audiocare.nl
De Reulver 97 (industrieterrein Enschede-zuid achter de Hubo)
7544 RT Enschede
053-4771122

Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 t/m 17:00 uur
Zaterdag 10:00 - 15:00 uur

2.Uitbouwen Infinity actieve versterker OVTR1


Audiocare.nl laat u zien hoe u de actieve versterker van 
Infinity OVERTURE 1 O-LFAE1 kunt uitbouwen!

Wij beginnen met de uitbouw van het rooster, wip deze in
een hoek omhoog met een kleine schroevendraaier o.i.d.,
(zie foto hieronder) kijkt u uit voor beschadigingen.



Wanneer dit op een goede wijze is uitgevoerd kunt u het
rooster uitnemen (foto hieronder)van de unit.

Het rooster is vewijderd en u kunt eventueel het stof met
een kwast voorzichtig wegvegen.


Speaker is gereinigd en kunnen wij beginnen met het
demonteren van de speaker om bij de 2 verborgen moeren in
de behuizing te kunnen komen.



Het bovenliggende rubber kunt u naar achteren trekken
om zo de schroeven eruit te draaien. Zie hiervoor de foto
hieronder! Onder iedere verdikking in het rubber zit een
schroef verwerkt.



Na het verwijderen van de 6 schroeven is de speaker
zover om deze bijna -op 2 aansluitdraden na,
uit de behuizing te nemen.....



Om de gehele speaker weg te nemen dient u de 2
aansluitdraden van de terminals te schuiven. De terminals
verschillen van breedte, verwisselen bij het terugplaatsen
is dus niet mogelijk. (Zie foto hieronder)



Wij demonteren nu de 2 schroeven aan de kant waar de
speaker is uitgebouwd. Zoals hieronder is aangegeven
de 1e schroef!



De 2e schroefplek link is hieronder afgebeeld!



Aan de binnenkant (foto hieronder) ziet u, eigenlijk precies
onder de hiervoor uitdraaide schroeven, dat er 2 moeren
met siliconenkit zijn afgedekt (zie punt schroevendraaier),
verwijder de kit van beide moeren. Wanneer er eerder een
reparatie is geweest dan is er geen kit te vinden.






Met een steeksleutel 9 kunt u bij beide posities komen om de
moeren los te draaien en uit de behuizing te nemen.



Als dit correct is uitgevoerd kunnen wij de module bijna
uitnemen. (Foto hieronder)



U dient de laatste verbindingkabels (platte schuifstekkers)
los te trekken van de schuifterminals, ook deze kunt u niet
verwisselen -net zoals bij de speaker, de terminals verschillen
van breedte. De actieve module kan bij het terugplaatsen
maar op 1 manier worden gepositioneerd, de witte en de gele
draden kunnen nooit worden verwisseld,
omdat dit qua lengte niet uitkomt.



Als de actieve module is uitgenomen dan ziet de situatie er 
zo uit.



Hieronder ziet u de uitgebouwde module die u op deze wijze 
naar ons dient te versturen.




Naar ruilmodule

naar reparatie

Audiocare
De Reulver 97
7544RT Enschede

3.Uitbouwen voedingsgedeelte Harman Kardon BDS270 / 570

Altijd eerst de netstekker uit het stopcontact en appararaat nemen alvorens men met de Harman Kardon BDS270-570 aan het werk gaat. Denk altijd eerst aan uw eigen veiligheid en controleer altijd dubbel of de 230 Volt netstekker is uitgenomen bij dit soort werkzaamheden.

Benodigd gereedschap Torx 10 & Kruiskop bit of schroevendraaiers!
Torx 10


Verwijder de 5 schroeven aan de achterkant van de afdekkap en de 2 schroeven aan de zijkant met Torx 10. De 2 schroeven aan de zijkant zijn groter en hebben een grovere schroefdraad dan de schroeven aan de achterkant, deze zijn korter en hebben een fijne schroefdraad, (dit kan eigenlijk niet missen) plaats de schroeven op de juiste plek terug. Klik op de foto's om deze uit te vergroten, hierbij zijn de details beter zichtbaar zoals de verwijderde schroeven van de onderstaande foto van de achterkant. 

 
01-270.jpg

Na het verwijderen van de schroeven kunt u de afdekkap afnemen en kunnen wij met het uitbouwen van de voeding beginnen. Hierbij ziet u het geopende apparaat Harman Kardon BDS270 - *BDS570 intern.

Hieronder is het voedingsgedeelte welke wij gaan uitbouwen goed zichtbaar.

Hieronder ziet de kruisschroeven op de verschillende foto's welke u dient uit te nemen en de stekkers welke u voorzichtig uit de connectoren dient te halen....

05-270.jpg

Hieronder de connector voor de netspanning deze met 2 vingers inknijpen en omhoog trekken vervolgens de schroef eruit draaien...

Hieronder verscholen onder de wit/rose kabel ook een schroef, losdraaien en uitnemen...


De schroef linksboven op de foto hieronder getoonde foto heeft als enige van de 4 schroeven een fijne schroefdraad, uitnemen en zorgen dat deze linksboven weer op deze juiste positie terechtkomt bij het terugplaatsen van de voeding.

08-270.jpg

Hieronder is de stekker al uit de connector genomen...

Op de foto hieronder (het blauwe board) de stekkerverbinding voorzichtig uit de connector trekken.....

Hieronder de 2 stekkers, 1 wit/rose en de stekker met de zwarte bedrading lostrekken uit de connectoren.

Wanneer alle schroeven en betreffende stekkers uit de connectoren zijn losgenomen kan de voeding worden uitgenomen.

Hier als laatste de foto van de uitgebouwde voeding, hier kunt u ook zien waar de schroefgaten precies zitten en de uitgenomen stekkers. Wij hopen dat u met deze informatie de voeding van Harman Kardon BDS270-570 zelf uit kunt bouwen. 

Ik wil het uitbouwen graag laten uitvoeren door Audiocare


Op zich is dit geen enkel probleem, er zit een klein prijsverschil door de extra werkzaamheden van 16 Euro als wij voor u de module uit- en inbouwen. Normaliter als u het zelf uitbouwd betaalt u 79.-! Voor 95.- Euro bouwen wij het uit, na het inbouwen testen wij het geheel en sturen het weer retour.

Uit- en inbouw door Audiocare

ZELF UITBOUWEN DEFECTE MODULE

bekijk meer
Vragen
1.Vragen over het bestellen!

Vragen over het bestellen

  • Hoe kan ik een ruilmodule e/o reparatie bestellen?

    • Als u een module wilt bestellen dan kunt u het juiste type opzoeken welke u heeft, dat geldt voor zowel reparatie als voor de ruilmodules. Registreer uzelf, bestel uw gewenste module of reparatie in de shop, reken deze af, na het afrekenen wordt de factuur aangemaakt. De aangegeven en getoonde prijzen bij modules e/o reparaties zijn inclusief verzendkosten voor het retourneren van uw bestelling. Er komen dus geen extra verzendkosten bij.

    • Maak uw pakket gereed voor verzending

    • Print de factuur uit en voeg deze bij uw reparatie of ruilmodule, handgeschreven ordernummer / factuurnummer is ook geen probleem. 

    • Zorg voor een goede omdoos (zeker 4 a 5 cm groter van alle kanten gezien) en fatsoenlijk opvulmateriaal

    • Meldt uw zending aan bij een postkantoor, bijvoorbeeld PostNL, kosten 6.95

  • Waarom een grotere omdoos?

    Wanneer er schade ontstaat tijdens transport dan is deze vaak te wijten door het gebruik van te kleine omdozen, de hoeken beschadigen en de inhoud kan krom e/o bekrast geraken door een val. Houdt u ook rekening dat een schade niet in behandeling wordt genomen door de vervoerder als het formaat doos te klein is ten opzichte van de inhoud wat u heeft verpakt, alle dozen worden altijd vanaf de buitenkant gefotografeerd door uw vervoerder en door ons bij binnenkomst.
    TIP: Uw vervoerder zal bij schade wanneer de omdoos onvoldoende in omvang is t.o.v de inhoud de schade niet in behandeling nemen.
       

  • Kwalitatief goede omdoos?

    Neem uw verantwoording bij het versturen en laat niets aan het toeval over!!! Het formaat omdoos dient ca. 4 á 5 cm groter te zijn gezien vanaf alle kanten dan de inhoud die u naar ons gaat versturen. Indien mogelijk gebruik de originele omdoos!
    Wij zijn een reparatiebedrijf en geen dozencentrale, wij willen dezelfde omdoos tevens gebruiken voor het retourneren van uw opdracht. Bij constatering van een slecht verzorgd pakket: Kosten voor een nieuwe omdoos op maat en de extra tijd die wij ervoor nodig hebben bedragen 12.- euro, als u een te kleine e/o slechte kwaliteit omdoos gebruikt, zullen wij voordat wij het pakket retourneren, deze kosten eerst in rekening brengen. U zult begrijpen dat wij ons willen indekken voor schade welke kan ontstaan tijdens het retourneren van uw pakket. Voor de duidelijkheid; wij versturen uw pakket altijd verzekerd retour, voor mocht er onverhoopt toch iets mis gaan!

  • Kan ik een ruilmodule zelf komen langsbrengen?

    Als u langs wilt komen voor specifiek een omruilactie van een ruilmodule, neemt u dan eerst telefonisch contact op met 0534771122 tijdens onze reguliere openingstijden om een afspraak te maken! (Voorraad controle) Zonder afspraak kan het zijn dat u onverrichte zaken weer naar huis gaat. 

  • Reparatie op zondagmiddag aanbieden/afhalen?

    Wanneer u niet per post wilt versturen, tijdproblemen doordeweekse dagen........
    Dan behoort dit tot de mogelijkheden, op zondagmiddag tussen 13:00 en 15:00 uur en alleen op afspraak kan dit plaatsvinden. Let wel; geen afspraak voor het genoemde tijdstip, normaal gesloten! Maak uw afspraak telefonisch tijdens onze reguliere openingstijden!  

  • Wat zijn onze reguliere openingstijden?

    Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00 uur
    Zaterdag 10:00 - 15:00 uur
    Zondag en 's maandags gesloten
    Contact: 053-4771122
    Als er tijdens onze reguliere openingstijden telefonisch niet wordt opgenomen zijn wij telefonisch in gesprek. Onze wisselgesprekfunctie voor meerdere lijnen is uitgeschakeld zodat u niet in een ongewilde wachtrij terechtkomt. Wij zien uw gemiste oproep en zullen u altijd per direct indien mogelijk terugbellen. Als u contact opneemt zonder nummerweergave (geblokkeerde zichtbaarheid van uw nummer) kunnen wij u niet terugbellen, probeert u het dan 15 minuten later dan nog eens.

  • Retourtijd reparatie of omruilmodule?

    Dit duurt gemiddeld ongeveer 2 werkdagen, dan heeft u uw reparatie of omruilmodule weer thuis.

2.Alle over ruilmodules & Repairs

Alles over ruilmodules/repairs

  • Wat is een ruilmodule?

    • Wij denken dat u het systeem wel kent uit de autobranche, wanneer u bijvoorbeeld een defecte startmotor of dynamo heeft. Bij uw dealer heeft u vaak de mogelijkheid om een gereviseerde, -na inlevering van uw oude, of een nieuw exemplaar te kiezen. De gereviseerde is in perfect werkende staat, maar de prijs is vele malen lager. Zo werkt het ook bij onze ruilmodules. In dit geval is een ruilmodule specifiek deel van een apparaat. Dit specifieke deel, bijv. een voedingsgedeelte, wordt door ons aangeboden als vervanging maar dan een stuk voordeliger en natuurlijk met garantie. Deze betreffende ruilmodule(s) zijn compleet gereviseerd en in perfecte staat volgens de fabrieksspecificaties. Alle problemen zijn verholpen, -ook problemen die nog niet aan de orde zijn, maar wel bekend zijn, zijn op voorhand preventief verholpen. Alle ruilmodules hebben een duurtest doorstaan van enkele uren op 70% belasting en werken naar behoren.

  • Hoe gaat het in zijn werk?

    Wanneer u een defect apparaat heeft dan kunt u gebruik maken van onze ruilmodules of reparatie. U kunt de module -het type welke u heeft, -bestellen in de shop. Het bestellen en afrekenen is belangrijk omdat wij dan uw gegevens hebben en weten wat er uitgevoerd dient te worden, het retouradres is bekend en wij weten dat er iets naar ons onderweg is. Vanuit het systeem wordt u van iedere wisselende status per email op de hoogte gehouden. Wanneer u een apparaat zonder registratie en bestelling naar ons verstuurt, kunnen wij uw niet op de hoogte stellen omdat er verder niets van u bekend is, wij zullen het pakket derhalve niet in behandeling nemen. Bouw uw eigen module uit de kast en verpak deze goed. Informatie over het uitbouwen klik hier! Verpak uw uitgebouwde module altijd in een stevige en kwalitatief goede en ruime omdoos, welke van alle kanten gezien ± 4 a 5 cm groter dient te zijn dan de inhoud en gebruik voldoende opvulmateriaal, de doos dient ook weer te worden gebruikt voor het retourneren, -op deze wijze blijven beschadigingen tot een minimum beperkt. Vermeld altijd uw gegevens bij uw bestelling, bijvoorbeeld kopie factuur, deze ordergegevens verkrijgt u altijd nadat u uw bestelling heeft afgerond en betaald! Geen printer, geen punt; een handgeschreven briefje met uw gegevens en het ordernummer volstaat.
       

  • Kan ik een ruilmodule kopen?

    Hierop is het antwoord kort: Neen! Wij kopen modules in en verwerken deze tot ze weer werken zoals het hoort. U zult begrijpen wanneer wij de modules verkopen -er binnen de kortste keren deze betaalbare service niet meer kunnen verlenen.

  • No Disc, kan ik dit loopwerk los kopen?

    Helaas verkopen wij deze niet los, deze units zijn soms defect af fabriek (DOA genaamd). Doordat wij deze loopwerken altijd volledig testen na het inbouwen komen deze gebreken tijdig aan het licht. De marges zijn laag en zullen opgaan aan verzendkosten bij uitval van de unit. Dit is de reden waarom wij deze niet leveren in de losse verkoop!

  • Kan ik een ruilmodule zelf komen langsbrengen?

    Als u langs wilt komen voor specifiek een omruilactie van een ruilmodule, neemt u dan eerst telefonisch contact op met 0534771122 tijdens onze reguliere openingstijden om een afspraak te maken! (Voorraadcontrole) Zonder afspraak kan het zijn dat u onverrichte zaken weer naar huis gaat. 

  • Welke ruilmodules zijn er?

    Wij leveren diverse ruilmodules van Harman Kardon en Infinity en er zullen in de loop van de tijd verschillende types worden toegevoegd.

  • Komen er nog verzendkosten bij een ruilmodule of reparatie?

    Er komen geen verzendkosten meer bij, de getoonde prijzen van de ruilmodule e/o reparaties zijn inclusief het retourneren. U dient wel de module op uw eigen kosten naar ons te versturen.

  • Garantie op ruilmodules en reparatie?

    Op onze ruilmodules en reparaties zit standaard een wettelijke garantieperiode van 3 maanden.

  • Wanneer kan ik de ruilmodule verwachten?

    De ruilmodule wordt pas verstuurt wanneer wij de opgestuurde module van u hebben ontvangen. Verzoeken om de module alvast te versturen om zo tijd te besparen zit er helaas niet in!

  • Kan ik mijn eigen module laten repareren i.p.v. een ruilmodule?

    U kunt uw eigen module ook laten repareren in plaats van te kiezen voor een ruilmodule, hier vindt u de reparatiemogelijkheden voor uw eigen apparaat of module.

  • Retourtijd ruilmodule e/o reparatie?

    Dit duurt gemiddeld 2 á 3 werkdagen, dan heeft u uw reparatie of omruilmodule weer thuis.

  • Verschil Reparatie / Ruilmodule?

    Het verschil van reparatie t.o.v. een ruilmodule is dat uw eigen module wordt gerepareerd, en de ruilmodule is reeds gerepareerd. De kosten van beide mogelijkheden zijn gelijk, dit omdat er exact hetzelfde aan onderdelen wordt vervangen!

  • Welke modules komen niet in aanmerking voor een ruilmodule?

    Modules afkomstig van: Hoogspanningsoverslag e/o inductie (Blikseminslag) waarmee zelf geëxperimenteerd is, defecte transformator (vaak door overbelasting of kortsluiting, mogelijke oorzaak; zekering continu blijven vervangen) Onvolledige modules | missende componenten. Dit zijn allemaal voorbeelden uit de praktijk welke in de loop van de jaren zijn aangeboden, helaas kunnen wij met dit soort gebreken de ruilmodules niet in stand houden. U zou deze wel voor reparatie kunnen aanbieden. Als uw apparaat er spontaan mee is gestopt dan hoeft u over het bovenstaande niet na te denken, U kunt gewoon gebruik maken van onze service.

  • Complete sub opsturen | Limiter verwijderen?

    Wanneer het een probleem wordt om de module uit te bouwen, -of u wilt dit zelf niet doen dan hebben wij voor u de oplossing om de gehele subwoofer naar ons te versturen of zelf te brengen. De bijkomende kosten voor het uit- en inbouwen zijn 15.95 voor alle types. Om gebruik te maken om de gehele subwoofer naar ons te versturen kunt "Complete SUB opsturen" selecteren, het geselecteerde is blauw, alles staat standaard op de basisinstelling,




    zoals op de linker foto-1 (links of op mobiel de bovenste) te zien is, na deze selectie (zie foto-2) komt er 15.95 bij de prijs op voor de extra werkzaamheden. Op foto 3 (meest rechts of op mobiel onderste foto) ziet u de meest uitgebreide mogelijkheid 124.95, dat is de complete sub opsturen en de limiter verwijderen. Limiter verwijderen! De limiter verwijderen is optioneel uitvoerbaar en is toe te voegen bij de modules waarbij het mogelijk is. Het meest wordt hiervan gebruik gemaakt door de audiofiele luisteraar. Het voordeel wat u creëert is dat het laag (Bass)dieper bij lager volume omdat het totale regelcircuit geen beïnvloeding meer heeft op de uitvoer hiervan, de beveiliging werkt hierdoor zonder enig probleem. Als u de limiter wilt laten verwijderen selecteert u bij uw bestelling deze optie "Limiter verwijderen" dit staat standaard op 0-, nu wordt het bedrag met 10.- euro incl. btw verhoogt. 

  • Limiter verwijderen wat houdt dat in?

    Het verwijderen van de limiter houdt in dat er geen regel-elektronica (controle) meer aan het signaal hangt, met het resultaat dat de sub nog dieper gaat in het laag bij lage uitsturing. Deze aanpassing levert geen problemen op met de beveiliging, deze blijft intact.



BDS types Ruilmodule voeding